Jak wzmocnić rozpoznawalność marki?

rozpoznawalnosc-marki

Budowanie rozpoznawalności marki wśród klientów i potencjalnych odbiorców polega na długofalowych działaniach mających na celu ugruntowanie pozytywnego wizerunku firmy oraz jego wzmocnienie. Jest to możliwe do osiągnięcia na wiele sposobów. Warto jednak wybierać te najbardziej skuteczne. Doskonałym sposobem na wzmocnienie rozpoznawalności marki jest zastosowanie standów reklamowych. Wyjaśniamy, czym są i jakie są ich zadania.

Czym są standy reklamowe?

Standy reklamowe to jeden z materiałów reklamowych i promocyjnych, które możemy spotkać w każdym sklepie. Są one również nazywane ekspozytorami sklepowymi, displayami czy stojakami. Głównym zadaniem standów reklamowych jest ekspozycja oraz atrakcyjne prezentowanie, promocja towarów i marek danej firmy. Ogromną zaletą standów reklamowych jest atrakcyjna grafika mogąca z łatwością przyciągnąć wzrok klienta i wzbudzić jego zainteresowanie. Pomagają one również wyeksponować towary oraz zwiększyć powierzchnię sprzedażową w sklepie. Spełnienie wszystkich tych zadań jest możliwe dzięki temu, że standy reklamowe są połączeniem regału sklepowego z atrakcyjną reklamą marki oraz ciekawą formą prezentacji oferty, ekspozycji produktu i nośnika informacji reklamowej. 

Standy reklamowe doskonale sprawdzają się w sprzedaży bezpośredniej. Dzięki różnym materiałom wykonania, dostępne są zarówno w formie stojaków reklamowych zewnętrznych, jak i wewnętrznych. Szeroki wybór standów reklamowych sprawia, że producenci mogą z łatwością dobrać odpowiednie rozwiązanie do swoich potrzeb czy aktualnie realizowanej kampanii reklamowej.

Zadania standów reklamowych

Standy reklamowe to rozwiązanie, na które zdecydowało się wiele firm i marek. Jest to opcja pozwalająca efektywnie wzmocnić rozpoznawalność marki, niezależnie od rodzaju produktów i branży, w jakiej działa firma. Standy reklamowe mogą być precyzyjnie dostosowane do konkretnego produktu i określonej marki, dzięki temu, że dostępne są w różnej wielkości i gabarytach. 

Mniejsze ekspozytory reklamowe doskonale sprawdzają się na ladach przy kasach. Jest to bardzo popularny sposób na zachęcenie klienta do dodatkowego zakupu w oczekiwaniu na podejście do kasy. Natomiast standy reklamowe o większych rozmiarach ustawia się na podłodze w głównych alejkach sklepu, a więc w miejscach, w których najłatwiej przyciągają uwagę klientów. Takie działanie pozwala zwiększać sprzedaż produktów danej firmy oraz wzmocnić rozpoznawalność marki. Dopełnieniem funkcji promocyjnej spełnianej przez ekspozytory reklamowe jest ich atrakcyjna grafika, ciekawa kolorystyka i wysoka jakość wykonania.

Zalety wykorzystania nowoczesnych standów reklamowych

Choć standy reklamowe w największym stopniu kojarzone są ze sklepami wielkopowierzchniowymi i innymi, również mniejszymi punktami handlowymi, to nie jest to jedyna możliwość ich zastosowania.  Świetnie sprawdzają się także w placówkach usługowych, punktach obsługi klienta, a nawet podczas wydarzeń branżowych czy targów. Do rzadkości nie należy także korzystanie z ekspozytorów reklamowych przez instytucje publiczne, takie jak placówki edukacyjne czy kulturalne. Tak szerokie zastosowanie ekspozytorów reklamowych wynika bezpośrednio z licznych zalet, jakie niesie ze sobą to rozwiązanie i korzyści przynoszonych marce.

Współczesne standy reklamowe charakteryzują się nowoczesnym designem, który może być z łatwością dostosowany do potrzeb reklamowych konkretnej marki. Decydując się na współpracę z renomowanym i doświadczonym producentem ekspozytorów reklamowych, można liczyć na oryginalność rozwiązań. Niepowtarzalność designu i wykonania pozytywnie wpływa na wizerunek reklamowanej marki. To z kolei pociąga za sobą wzmocnienie rozpoznawalność marki, niezależnie od branży, w jakiej działa. Podjęcie decyzji o współpracy z doświadczonym partnerem oferującym rozwiązania w zakresie standów reklamowych to kompleksowa obsługa – poczynając od projektu, przez profesjonalne wykonanie, a na dostawie standu kończąc. Nie bez znaczenia jest również zastosowana technologia produkcji. 

Nowoczesne standy reklamowe to już nie proste kartonowe stojaki, a raczej finezyjne konstrukcje z różnych materiałów, takich jak tworzywa sztuczne, drewno, metale czy materiały drewnopochodne. Standy reklamowe wysokiej jakości to również szeroki wybór różnorodnych technik drukarskich zwiększających trwałość i jakość nadruków. 

Biorąc pod uwagę wszystkie wymienione zalety wpływające na wzmocnienie rozpoznawalności marki, warto zdecydować się na nowoczesne standy reklamowe od doświadczonego producenta tego typu rozwiązań.

By Karol